Új turisztikai térségek
Új kormányrendelet született, mely újraszabja a turisztikai térségeket.
A térségek kijelölésével a cél a turisztikai feladatok ellátásnak hatékonyabbá tétele, jól kommunikálható és körülhatárolható fogadóterületek létrehozása, a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 (NTS 2030) céljaival összhangban, amelynek a megváltozott körülmények miatt jelenleg folyamatban van a felülvizsgálata – mondta Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese.
A 11 turisztikai térség:
● Balaton turisztikai térség
●Sopron–Fertő turisztikai térség
● Bük–Sárvár turisztikai térség
● Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térség
● Mátra–Bükk turisztikai térség
● Gyula és térsége turisztikai térség
● Győr–Pannonhalma turisztikai térség
● Szeged és térsége turisztikai térség
● Pécs–Villány turisztikai térség
● Debrecen és térsége turisztikai térség
● Budapest környéke turisztikai térség
Az eddigi fejlesztésközpontú szemlélet mellett a fókusz az értékesítésre és a marketingre helyeződik át, eszerint szeretné az MTÜ a térségeket a belföldi és a külföldi piacokon is versenybe hozni. A jövőben a marketingelemeken lesz a hangsúly, mint az imázs, az arculat, a márka, a piaci pozíció, és az értékesíthetőség.